niedziela, 27 kwietnia 2014

Dekalog rozsadnego człowieka.

1) żyje 'Carpe diem' -uważa że kazdy dzień jest wyjatkowy i żyje tak jakby nie było jutra.
2) z małym paradoksem, ale 'Memento mori' - pamieta przez pryzmat o tym co go czeka. 
3) 'To jest cnota nad cnotami trzymać język za zębami' kazda tajemnicę przetrzyma do grobu. 
4) 'Nie czyń 2 co Tobie nie miłe' nie robi innym tego, czego sam by nie chciał zaznać. 
5) 'Miej wyjebane, a bedzie Ci dane' - nie przejmuje się tym, co niszczy jego samoocenę i pewność siebie, żyje mimo przeciwnosci. 
6) 'Kocham tych co na to zasłużyli' - kochać to też pielegnować i szanować, dba o to co jest dla niego ważne.
7) 'Vide cul fide'- uwaznie patrzy na świat i rozważnie dobiera sobie przyjaciół, bo naiwnosć i łatwowiernosc juz wielu ludzi zgubiła. 
8) 'Dobry człowiek wybacza, ale pamieta' - bez wypominania, przeszłosć mało ważna bo to co ważne jest teraz, ale to co złe człowiek pamieta dłuzej. 
9) 'Się nie poddawaj' - nigdy nie jest tak źle, żeby nie mogło być gorzej jak sie sypie to rusz dupę i nie czekaj aż Ci ktos pomoze. 
10) 'Panta rei' - wszystko płynie, czas nas goni, więc sumując pamietaj o nim. 

/ Moje opracowanie. 


___

To takie małe przypomnienie :) 
U mnie te wszystkie przykazania są wypisane na kartce i wiszą na szafce. 
Co u mnie? Czuć czuję się nie co lepiej.

"Uwielbiam ludzi, u których poziom emocjonalnego rozchwiania jest bliski memu."      

Na moim 2 bloogu zaraz się pojawi nowa notka, na którą Was serdecznie zapraszam ;)
 http://unrealizable95.blogspot.com/

Jedna z dawnych blogerek wraca do blogowania, chętnie znajdzie nowych czytelników i rodzinę na blogu, proszę Was wejdźcie na jej bloga, przeczytajcie, bądźcie z nią, odwdzięczy się dla Was tym samym! ;)
 http://kliraaa.blogspot.com/



DO NASTĘPNEJ ROBACZKI!


11 komentarzy:

  1. Gdyby kazdy z nas postepowal wedlug tych dziesieciu przykazan, to mysle, ze swiat, w ktorym zyjemy bylby wrecz idelany, a kazdy szczesliwy. Tylko jak patrze na te podpunkty, to musielibysmy chyba stosowac sie do wszystkich naraz, aby tak bylo. ;)
    W moim zyciu wazna role odgrywa 2, 8 i 10. Pozostale rzeczy, o ktorych wspomnialas sa rowniez wazne, ale az wstyd sie przyznac, lecz nie stosuje sie do nich. Moze powinnam cos zmienic? Wiem jednak, ze pewnie mi sie to nie uda i nawet nie chce mi sie probowac...
    Dzieki za reklame, ja na swoim blogu tez cos dla Ciebie musze wykombinowac. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. O rany, wreszcie ktoś przypomniał sobie inne sentencje niz "memento mori" i "carpe diem"... Niesamowite... Wybacz ironię, ale młodzież zapamiętała ze szkoły tylko te dwa zwroty, i używa ich non stop, tylko, moim zdaniem, ukazując płyciznę swojego wykształcenia.
    Trafny dekalog, ja jednak trzymam się Dekalogu orginalnego- na nim opiera się cała moralność, zasady naszej kultury, jest po prostu trafny- i łatwo dostosować go do zmieniajacych się czasów.
    Może dodałabym jeszcze "sapere aude"- odważ się być mądrym. Nie olewaj szkoły, nie olewaj ludzi mądrych, którzy próbują cie czegoś nauczyć, spróbuj być erudytą, patrzec na świat szkiełkiem mędrca i sercem romantyka- to ułatwia kształtowanie własnego świata, moim zdaniem...

    OdpowiedzUsuń
  3. nawet nie widziałam ze masz drugiego bloga :)
    do nastepnego :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Choć część z tych cytatów słyszałam jak choćby znane "Carpe diem" i "Memento mori" to nie wiedziałam o istnieniu na przykład sentencji z 7 punktu. W każdym razie myślę,że do większości warto się stosować

    OdpowiedzUsuń
  5. Super dekalog! Woow! Tak jak pisze czytelniczka, gdyby ludzie trzymali się tych 10 ''przykazań'' świat byłby lepszy. Ludzie by się szanowali ale z umiarem. Denerwuje mnie to że są takie ''gimbuski'', które się tną, wbijają sobie do głowy że świat jest zły itp. A są ludzie, którzy naprawdę mimo tego, że dużo stracili to i tak są gotowi kochać. Dziwny ten świat ;/ Pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
  6. Idealny dekalog. ! Idealnie odwzorcowuje życie. Najbardziej przypasował mi podpunkt 7.
    Pozdrawiam ♥
    ILY, bumblebee.bloog.pl // MisieQ

    OdpowiedzUsuń
  7. Zaskoczyłaś mnie tym dekalogiem xD
    Muszę go sobie gdzieś zapisać :)
    Najbardziej spodobał mi się punkt 5. oraz 9. :D
    Na drugiego bloga wejdę w wolnej chwili ^^
    Pozdrawiam i czekam na nowy wpis :]

    OdpowiedzUsuń
  8. Akurat z jednym się nie zgadzam,a dokładniej: co ma wyjebane to mam i nikomu nic do tego. Reszta- w normie. Nie żebym zamierzała się do tych mądrości stosować, ale nikomu jeszcze nie zaszkodziły, o ile wiem. Mi jeszcze podoba się myśl Kartezjusz ,,Cogito ergo sum". Moim skromnym zdaniem, wskazuje najwyższa wartość w życiu człowieka, której niestety, wiele przykładów w Internecie i w życiu przeczy...

    OdpowiedzUsuń
  9. Genialne! jak ja uwielbiam takich ludzi jak Ty, kreatywna, mądra, z poczuciem humoru i właściwym dystansem do świata, ludzi... Dzięki Mała, jesteś Wielka...

    OdpowiedzUsuń
  10. W sumie mądrze, ale najtrudniej wprowadzić w życie. Zresztą nie ma ludzi idealnych. Można troszkę tego, troszkę tego, a następnego dnia coś innego. Inaczej nie da rady. :P

    OdpowiedzUsuń
  11. ciekawą notkę napisałaś :) co do tych przykazań to trzymam się głównie jednego - "Memento Mori" :)

    OdpowiedzUsuń